Friday, June 21, 2013

Macam mana Turun Berat Badan dengan Mudah tanpa meninggalkan makanan kegemaran anda?

Jawapan saya, mudah saja!!

Dengan menggunakan 'Actual Metabolism Rate' kita sebagai benchmark.

Macammana tu??

Pertama sekali anda perlu mengetahui Actual Metabolism Rate (AMR) anda. Salah satu caranya ialah dengan menggunakan scan atau sebagainya (boleh guna scanner 9 bacaan Tanita) seperti pic di bawah:

TANITA BJ-730



Scanner ini akan memaparkan 9 bacaan di antaranya ialah ia boleh menentukan berapa AMR kita. 
(A) METABOLIC RATE SEBENAR (AMR)
Sebagai contoh AMR anda ialah 1256k,

Cuba kira metabolic rate badan anda yg sepatutnya dengan menggunakan formula ini:
(B) SUPPOSE METABOLIC RATE (SMR)
WOMEN : WEIGTH(KG) X 0.9 X 24
MEN : WEIGHT(KG) X 1 X 24

Sebagai contoh (B) anda ialah 1437k, bermakna ANDA LEBIH BERAT BADAN. BETUL ATAU TIDAK? hehe..
dan
Sebagai contoh (B) anda ialah 1134k, berkemungkinan besar, BERAT BADAN ANDA SEKARANG ADALAH IDEAL. Saya yakin jawapan saya BETUL!

Percayalah, dengan mengira perbezaan AMR dan SMR, saya boleh menentukan anda over weight, under weight or ideal weight. ;)

APAKAH KAITAN SEMUA INI DENGAN TURUN BERAT BADAN DENGAN MUDAH!??

TIPS BERHARGA 1:

Pastikan jumlah kalori yang masuk ke mulut anda setiap hari kurang daripada AMR. 
Itu sahaja. dan anda akan menyedari berat badan anda semakin hari semakin ringan! Jika tak percaya, cuba try test ;) dalam 2week pun dah nampak kesannya, jika tidak, email kepada saya faizahabdrahmanhajar@gmail.com atau Whatsapp 019-6996162.

TIPS BERHARGA 2:

Makanlah apa sahaja makanan kegemaran anda supaya metabolisne anda tidak 'mati'. ini SANGAT PENTING untuk mengekalkan berat badan ideal anda, ia mengelakkan berat naik semula selepas program diet. Believe me ;)

SELAMAT MENCUBA!!!!!

# Boleh pm 'HL 29' kepada saya untuk penerangan selanjutnya dan banyak lgi tips pemakanan yang lain 

No comments:

Post a Comment

hi

Contact Form

Name

Email *

Message *