Thursday, June 27, 2013

Beli Barang Bundle Murah di Kampung Orang Asli, Rengit, Batu Pahat, Johor.

Pada hari Ahad lepas saya dan suami telah 'shopping' di tempat Barang Bundle Murah di Kampung Orang Asli, Rengit, Batu Pahat, Johor. Walaupon haze sekarang ni, tapi kami pergi jugak tawakkal je semoga xde ape yang x diingini yang terjadi. Alhamdulillah...segalanya selamat ;)

Kami gerak dari rumah dalam pukul 12tengahari dan sampai betul2 tengah azan Zohor. So sembahyang dulu di masjid rengit betul2 sebelah Petronas Rengit. Dalam 1 jam setengah jugala dari tol kulai dan turun tol Simpang Renggam-Pontian. Harga tiket tol RM.4.60 one-way.




Laluan ke Rengit. 

Sampai di sana terus masuk sampai kedai paling dalam. Parking banyak kosong lagi sebab awal petang dlm jam 2pm...so senang jer nk parking...kalau dah pukul 4pm, fuhh...siap ber'hon'2 lagi jem nye.



Saje ambil pic tiang lampu sebagai model, walaupun tajuknye ialah 'tempat parked'. Kereta kami berada di sebelah kanan gambar.



Kami ber'masking' sebelum shopping. Sekarang kan musim jerebu. Kesihatan wajib dijaga.



1st shop kami tengok2 saje dulu....cuci mata...niat nak cari apa2 sahaja barang yang berbaloi2..heheh...ade pinggan mangkuk,,karpet, blender, periuk nasi dan macam2 lagi.



Pemandangan kedai pertama.


Meja kecil ni cuma RM45 sahaja. Aku kena marah dengan sorang kawan aku ni, sebab tunjuk pic, tapi xbeli untuk die. huu.
Tikar kartun kat sebelah kiri tu NEW RM15.




Macam-macam ada. Pandai2 lah selongkar. Lagi dalam mengorek, InsyaAllah lagi murah harganya. 
Sebab yang display kat depan selalunya yang cantik dan sudah dibersihkan, so mestilah lagi mahal. Advise suami saya, korek2 kat belakang apa je yang boleh pakai.



Rambang mata dibuatnya! En.Suami berminat dengan sinki steel TEBAL giler ni. dah belek2, berat woo...8kg ade....RM50 je tau!!!!
Last x grab pun sebab servay2 samapi kedai hujung and tertarik sinki lain. ;)


Cuaca kat sini MasyaAllah, panas! Haus sangat....Haze lagi....Sangat kagum dengan En.Suami yang dukung anak kami berjalan dari 1 kedai ke satu kedai. Dan aku, wajibla melenggang.


Deretan kedai Bundle Murah barangan dari Singapore. 


Kedai ni banyak barang-barang perabot. 
Set meja and kerusi sebelah kanan tu RM2500.
Off cos la aku xbeli.


Ni ruang tengah. Ade 2 3 warung kecil jual megi goreng.
Deretan kedai tu adalah kedai baru untuk bundle2 ni. Biasanya tuan kedai orang luar, tapi yang jaga kedai ni ialah orang2 asli dekat situ jugak.
So harga die 'mahal' sikitla....
kalau karpet kartun kat kedai 1st tadi RM15, kat sini RM25...huu.


Fokus kepada meja yang di bawah TV tu: RM60..boleh less lagi katenye.
Periuk pun banyak. Aku grab 1 yang berat punya! RM25 sahaja. (tak ada dalam pic)


Ha suami saya grab sinki ni...untuk rumah 2nd yang baru kami beli. Die minat betul dengan sinki ni..tebal beb. RM50 jerrrrrr................

Contact Form

Name

Email *

Message *