Friday, June 12, 2015

Ubat Kelemumur Paling Mujarab untuk Aku (Alhamdulillah)

Assalam,

Kali ni aku nak share tentang ubat kelemumur atau syampoo kelemumur yang mujarab untuk aku. Maybe sesetengah orang tak berkesan ye. 

Ok, sebelum aku reveal apakah dia syampoo kelemumur paling mujarab tu, aku nak cerita sikit perjalanannya sebelum aku jumpa syampoo ni.

Aku 'dihinggapi' kelemumur bermula saat aku baru je Konvo dan baru je start keje pada tahun 2009. Saiz kelemumur masa tu baru 1cm X 2 cm persegi kot. Ha amek kau. Sikit jer tapi memang sangat-sangat gatal. So bermula 2009 tu la aku dah cuba berbagai syampoo dan cara kampung untuk menghilangkan kelemumur.

Kelemumur aku ni tahap kelemumur nenek teruk juga la. Sekarang kelemumur aku dah menguasai 1/4 dari seluruh kepala aku! Tekstur nya lembap, jika dikopek akan berdarah. Serius. Lepastu pedih bila kena air, apatah lagi kena limau nipis. Dah sapu limau nipis sampai pedih2 kepala aku ni pun tak jalan jugak. Hasil 'pengesyoran' bapak aku, suh sapu minyak kapak. Pun aku dah try. Pedih bebbb. Pun tak ada kesan juga. So aku pun cuba la beberapa syampoo terkemuka.

Nak tau aku cuba produk ape yang tak menjadi tu? Haish, serba salah aku nak reveal. Tapi niat nak menolong, aku share pengalaman aku ni tanpa nak melingkupkan bisness sape2. Just share Ok.

Ok. Inilah antara syampoo rambut dari jenama terkenal yang aku dah cuba. Mula-mula kelemumur jadi kering sikit, tapi TAK ADA PENGURANGAN pun pada jumlah kelemumur aku ni. Kesimpulannya, aku beli, beli beli dan beli syampoo ni sebenar2nya adalah untuk menampung kos iklan dieorang. *Mood redha sangat*. 


Tak perlulah aku reveal namanya kan.





Sampaikan 'For Men' pun aku dah cuba beb!






Ni paling banyak aku cuba. Sebab apa? Sebab yakin katanya. Botol pertama habis, ingatkan botol kedua berkesan. Botol kedua habis, ingatkan botol ketiga berkesan. Botol ketiga habis, ingatkan botol keempat berkesan.  Sampailah botol keenam. Sama je. TAK ADA KESAN pada Kelemumur aku.




Ni semua kaler aku dah cuba, pun TAK ADA KESAN pada Kelemumur aku. Cuma kelemumur jadi kering sikit jer. Thats it.




Last sekali masa aku berbelanja barang dapur kat Mydin, ternampak la syampoo satu ni duduk jauh nunn di rak paling bawah. Aku terpikir, 'Follow Me ni dah lame benoo aku  tengok company nya wujud, sejak aku kecik lagi kot. sekarang tak ada iklan, bahkan masih ada penjualannya sampai sekarang. Means something there!'


Follow Me Anti Dandruff. 900ml baru RM12 beb. Memang berkesan!



Tiba-tiba macam keluar mentol atas kepala aku, dan aku terus grab,

"Bi, syampoo ni berkesan kot. tak ada iklan pun hidup lagi company nye kan?".

Abi pun jawab, "A'ah cubalah try" Jawapan yang sama setiap kali aku bertukar syampoo. 

So dipendekkan cerita, lepas seminggu aku guna syampoo ni, kelemumur aku hilang 95% tau. AMAZING GILER. Tak sampai 2 minggu aku pakai syampoo ni, Alhamdulillah, kepala aku BEBAS KELEMUMUR !

Alhamdulillah. Syukur sangat!. Masa tu perkara pertama aku terpikir ape tau, ha, aku nak repacking buat jenama aku. Tak pun aku nak pergi kilang Follow Me ni nak JV teros. Bisnes overminded giler kan. Poyo sangat.

So sampai sekarang aku guna syampoo ni dan tak pandang dah brand lain. Serius! Memang straight mata aku melilau cari syampoo ni jer kalau pegi shopping. Kalau ada promosi harga runtuh, Hubby suh beli 3 terus. hahahahaa. Nampak tak keseriusanku di situ.

Moral of the story, 

1-Iklan memberi pengaruh besar terhadap jenama.
2-Yang murah tak semestinya tak bagus, dan yang mahal tak semestinya bagus.
3-Dah cuba baru tau, belum cuba belum tau. No judgement ahead.

Diharap perkongsian aku ni dapat membantu korang di sana. Dan mungkin juga kesan setiap individu tak sama ya. InsyaAllah. Jika Allah izinkan, mungkin tak pakai syampoo pun boleh pulih juga kelemumur tu kan. Terima Kasih kerana sudi membaca. Follow Me!

Contact Form

Name

Email *

Message *