Wednesday, May 20, 2015

Satu Kejadian yang membuatkan Ibu Ini Terlalu Melindungi Anak-Anaknya

Assalam.

Aku terjumpa video ni masa google2 apa yang patut. Tiba-tiba aku rasa video ni macam kena kat batang hidung aku. Serius. 

1 benda aku belajar, aku akan cuba kurangkan 'kongkongan' pada anak-anak aku. Korang boleh tengok video ni kat SINI.

Lepas tu ni lagi 1 video tentang cabaran buat ibu tu untuk kerap kata 'yes' pada anak dieorang. Boleh view video nya kat SINI. Yela, aku pun selalu sangat cakap NO atau JANGAN pada anak-anak aku kan. Abis kalau die kacau barang kite macam mana kan? 

So tula cabaran kita untuk pikir cara lain supaya tak bagi mereka kacau barang kita atau jangan buat sesuatu yang kita tak nak mereka buat dengan tidak mengeluarkan perkataan JANGAN. OK.

Adoi. Gud Luck Paei!


Kesian Anis, asik kena marah je dengan Mama. Sampai sembunyik die kat belakang adik dia. 

Contact Form

Name

Email *

Message *