Thursday, July 10, 2014

I am now on Maternity Leave :)

Alhamdulillah.

Dengan segala kekuasaanNya, aku telah pun selamat melahirkan seorang baby gurl seberat 3.75kg pada 5 julai 2014 secara normal. 1 hri sebelum estimated due date.

Tapi pengalaman selepas bersalin kali ini amat menyakitkan. Sehingga hari ke lima harini, masih sakit2 pinggang, punggung dan kaki. Hanya Allah yg tahu.
Mungkin kerana baby besar, dan mungkin juga ditambah dgn induce untuk pengalaman bersalin kali ni.

Selepas pecah ketuban pada jam 3pagi, aku disahkan bahawa baby telah berak dalam perut. Masa tu baru 4cm. Oleh krana nk mempercepatkan brsalin takut bby makan tahi, so aku dengan paksa relanya diinduced. MasyaAllah. Sakit bukan kepalang. 7cm pon mcm 10cm without induced.

So aku decide nk push jgak. Mmg kene sound dgn nurse. Tp nk wat apa beb. Sakit giler.
Sakit giler
Sakit giler


At last lepas push dekat 15 -20x rasanya then lahirkan anak kedua ku ini. Alhamdulillah.
Tidak ku sangka sakit bkn smpi di sini saja.


Rupanya tgh pantang ni pon MasyaAllah sakitnyeeeee...
Nak pakai stokin pon hubby yg pakaikan. Mndikan bby mmg xdela.
Dulu anak slung, aku mndikan sdri blik dri hospital..

Anak sulung 3kg shja. Normal without induce.baby gurl juga. Mungkinkah ada ibu2 diluar sana yg mmmpunyai pengalaman sama mcm aku ni? Bila ya nk baik? Huuuuuwaaa..
Aku berdoa semoga kesakitan ini pulih dgn segera. Amiin..ya rabbal alamin.

Yay

Contact Form

Name

Email *

Message *