Thursday, July 18, 2013

Pos Laju Lembap Ke? 'Dijamin Sampai Esok Ke?'

Sape yang pernah guna pos laju dan dijamin TIDAK sampai di tempat yang dituju pada keesokan harinya?

Aku jamin mesti ade!
Sebab dalam 4 kali shipment from aku atau kepada aku, hanya 1 shipment je yang menepati tema! (Dijamin samapai esok la sangattt..)

Pengalamanku hari ini,
Aku beli barang pos laju pada 15 Jul. Setelah aku track dalam web Pos Malaysia, 15 Julai pagi2 lagi barang aku dah despatch from original station.
Tapi teka aku dapat barang tu bila? Aku dapat after 3 hari. iaitu pada harini , 18 Julai. 

Mana yang dikatakan Dijamin sampai esok tu????

Pengalamanku kedua,
Aku pos barang kepada akak aku yang senegeri dengan aku pada 15 Julai. Setelah aku track dalam web Pos Malaysia, barang masih di post station, waiting to disseminate. APAKAH?? Dan akak aku sudah 2 hari berturut2 ulang alik ke pejabat pos Pasir Gudang untuk DESPATCH SENDIRI barang die, tapi still barang tak sampai2 lagi! And die kate barang sampai esok. Which is Friday (19 Julai). What the GOOD news!


This is the tracking. Some more die janji nak bagi on 19 Julai.  5 hari tau! Terukla servis korang,,,please laaa.

Hello!
Please be remind that we already paid for your service. Don't let our mind get freak by your commitment. Now we prefer private courier better than Pos Malaysia. Sorry!

Hello again!
Kesian akak aku, dah la barang PENTING! Antara hidup dan mati punya barang. Pulangkan semula la service charge kalau service macam BAGUS sangat!

Kami tak teragak- agak nak saman Pos Malaysia di atas kes PENIPUAN!.

BABAI, ADIOS AMIGOSLA POS MALAYSIA. PHUIH!

Contact Form

Name

Email *

Message *