Saturday, May 18, 2013

Perbezaan cara Mudah saya Turun Berat Badan/tanpa makan nasi/dengan makan nasi, dan juga kesan sampingannya

Sharing my true experiences:

Berdasarkan tajuk di atas, saya dapat kelaskan diet untuk program turun berat badan dengan mudah terbahagi kepada tiga bahagian: 

1) TAHAN LAPAR, hanya minum dan makan keropok ikan atau keropok2 yang sewaktu dengannya bila lapar tidak kira di mana dan bila anda berada. Diet ini sangat berkesan! Saya berjaya turun 17kg dalam 2 bulan setengah sahaja ;P


KESAN BURUK:
Diet seperti ini saya tidak galakkan kerana pengalaman saya ia menyebabkan tekanan darah saya menjadi rendah, darah menjadi semakin cair, so bila semua ni terjadi, bila bangun dari duduk atau baring, saya akan pitam seperti mahu pengsan!
Malahan, selepas 1 bulan berhenti diet, (kerana sudah mencapai berat badan ideal) berat badan saya naik semula kepada berat badan asal iaitu +15kg!!! Ya dalam masa 1 bulan sahaja!

2) MAKAN SEKALI SEHARI, hanya makan tengahari seperti biasa dengan jumlah yang banyak (kerana kelaparan!). Yelah, makan sekali sehari tanpa sarapan dan makan malam langsung! Diet seperti ini membolehkan saya turun 15kg dalam 6 bulan.

KESAN BURUK:
Diet seperti ini amat sesuai untuk mengeluarkan toksin dari badan, means kita betul2 lapar baru makan. Jadi bagi saya, toksin tersebut keluar melalui JERAWAT!  Hadis Nabi Muhammad saw ada menyebut:

“Kami adalah suatu kaum yang tidak akan makan sampai kami lapar, dan apabila kami makan maka kami berhenti sebelum kenyang”

So actually diet sebegini amat bagus untuk kesihatan dan pembuangan toksin dalam badan.

3) HERBALIFE, diet dengan Herbalife memang sangat mudah kerana Herbalife dah tentukan cara makan yang paling best untuk pembakaran lemak yang optimum ! dan mengekalkan tahap metabolisme supaya ia tidak 'mati' dan wat 'bodo' je bila kita makan. Saya mengamalkan HERBALIFE 10 week sahaja dah turun 14kg!  Hanya sarapan susu, lunch nasi, dinner susu plus air 8 liter...mudah sangat ..
HERBalife memang pakar penurunan berat badan yang paling bagus! no wonderla ia sudah bertahan selama lebih 33 tahun di dunia!!! yes!

(Boleh emel saya untuk maklumat lanjut) ;)

Contact Form

Name

Email *

Message *